کد خبر 304235
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹

مدیر زندان مرکزی تبریز گفت: عامل یک قتل که با حکم دادگاه به قصاص نفس محکوم شده بود، 3 دقیقه پس از به دار کشیدن با گذشت اولیاء دم بخشیده شد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان آذربایجان‌شرقی، علی استادی اظهار کرد: فردی که به جرم قتل عمدی سال‌ها بود در زندان بسر می‌برد با درخواست قصاص اولیاء دم با وجود تلاش‌های مددکاران اجتماعی زندان از سوی اولیاء دم به دار مجازات آویخته شد.

این در حالی بود که پس از تایید حکم، مسئولان قضایی، معاون دادستان عمومی و انقلاب تبریز و با تلاش‌های پیگیر مدیر و مددکاران زندان مرکزی تبریز با تشکیل جلسات صلح و سازش با خانواده مقتول تلاش برای نجات مرد اعدامی از مرگ را آغاز کردند تا سرانجام این تلاش‌ها نتیجه داد و مرد زندانی، با اعلام بخشش از سوی اولیاء دم، 3 دقیقه پس از رفتن به بالای دار سریعا توسط ماموران به پایین کشیده شد و پس از اقدامات اولیه درمانی به بیمارستان اعزام شد.

استادی افزود: حال عمومی این مددجو هم اکنون خوب بوده و در سلامت کامل بسر می‌برد و با عنایات خداوند متعال صدمه چندانی به اعضای بدن وی وارد نشده است و به زودی از بیمارستان ترخیص می‌شود.

استادی ضمن تقدیر و تشکر از گذشت فداکارانه اولیاء دم و پدر و مادر مقتول از تلاش گروه مددکاری زندان به خاطر اقدامات خداپسندانه و انسانی برای تلاش برای اخذ رضایت از شکات سپاسگزاری کرد.

وی همچنین افزود: برای زندانیان جرائم غیرعمد و همچنین افرادی که در پی خطا و اشتباه قابل گذشت مرتکب قتل شده‌اند با اخذ رضایت و ایجاد صلح و سازش در صورتیکه خطری برای سایر افراد جامعه نداشته باشند آزاد می‌شوند، که در سال گذشته نیز با تلاش‌های واحد اکیپ مددکاری زندان مرکزی تبریز 23 نفر از این افراد از چوبه‌دار رهایی یافته‌اند.

استادی یادآور شد: در چنین پرونده‌هایی در مراحل مختلف تلاش می‌شود که پس از صدور حکم، عفو و گذشت حاصل شود اما در نهایت این اولیاء دم هستند که در خصوص حق شرعی و قانونی خود تصمیم‌گیری می‌کنند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    بعد از 3 دقیقه همچنان زنده بود ؟؟؟؟
  • ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    جز اينكه فقط داريم با آبروي يك ملت بازي ميكنيم و تصوير يك قوم وحشي رو در ذهن مردم دنيا به تصوير ميكشيم هيچ سود ديگه اي نداره خدا وكيلي در موردش خوب فكر كنيد . كل اين مطلب بدوي و احمقاته ست و خواهشا پاي اسلام رو هم وسط نكشيد . اسلام دين سهل و آساني ست و مذهب شيعه بر به روز بودن تاكيد داره
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    این رویه غلطی است که متاسفانه باب شده است.گویی اولیائ دم نمیتوانند از دیه صرف نظر کنند و از طرفی مناعت بخشش هم ندارند لذا با دو سه دقیقه دار کشیدن هم انتقام میگیرند و هم به مزایای مالی قضیه میرسند. مسئولین قضایی باید فکر عاجل بکنند
  • ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    این که دیگه بخشش نیست !!! این اولیای دم خودش یه پا شکنجه گره!! اون قاتل طعم مرگ رو چشیده واز نظر روحی نمیشه مداواش کرد.
  • ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    باید قاتلین و اوباش رو اعدام کرد . چون جری میشن و دوباره و چندباره تکرار میکنند.
  • ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    این وقایع ناشی از سپردن حق اجرای قصاص به اولیاء دم است .احکام شرعی را باید عوامل قانون اجرا کنند نه اولیاء دم .اینها نیاز به اصلاح سیستم قضایی را میرساند
  • ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    داداش خیلی جوگیر نشو، خون خودتم کثیف نکن، یه لیوان آب بخور آروم میشی، آفرین! اولیای دم اونقدر تحت فشار روحی هستند که در اون لحظه شاید فکر کنند فقط قصاص می تونه اونارو آروم کنه، ولی با دیدن صحنه اعدام یک انسان (حالا چه خوب چه بد) ممکنه در یک لحظه عاطفه بر احساس تنفرش غلبه کنه و از قصاص بگذره. سعی کن مثبت تر فکر کنی
  • ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    حکم شرعی اینه که اولیای دم در مورد خون ریخته شده تصمیم گیری میکند. یا قصاص یا گذشت. همین
  • ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    جناب! دستور قصاص صراحتا" در قرآن كريم آمده است . اگر قرآن خواندن بلد نيستي از يكي كه بلده بخواه كه آيه و آيات قصاص را برايت بخواند البته اگر اعتقادي به دين و شريعت و قرآن داري. در ضمن حتما" منظورت از آبروي ريزي ملت ما به واسطه اجراي حكم قصاص , اينه كه مردمان كشورهاي غربي ما را وحشي مي خوانند,بايد به حال تو وامثال تو تأسف خورد كه حكم خداي حكيم را بي اهميت دانسته و چسبيده اي به نظر و رأي مردماني كه ظاهرا" متمدن و كاشف حقوق بشر و آزاديند امادر واقع گوي سبقت را در وحشي گري از حيوانات درنده هم ربوده اند.مگر همين غربيهاي مثلا" متمدن و مهربان و نرمخو نبودند كه در صد سال گذشته دو جنگ جهاني به راه انداخته و دهها و صدها ميليون انسان را به كشتن دادند؟!! هزاران تن بمب و موشك اتمي و سلاحهاي شيميايي در زرادخانه هاي اين وحشيها انبار شده است آيا اين سلاحهاي مرگبار براي اجراي حقوق بشر و به روزرساني تمدن بشري است؟؟!! مگر در همين زمان ما هر روز و هر ساعت از گوشه كنار جهان بخصوص كشورهاي مسلمان منطقه اخبار قتل و كشتار و خونريزي به دست تروريستهاي دست پروده همين غربيها در رسانه ها پخش نمي شود؟؟!! هرجايي از اين كره خاكي كه نسل كشي و قتل و جنايت گسترده و تجاوز به ملتهاي ديگر باشد يك سرش به سرويسهاي جاسوسي و دولتهاي عاشق حقوق بشر؟؟غربي مي رسه!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس